Het is nu 21 mei 2013 14:22

Pagina 1 van 16 [ 160 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Het T-rex 500 Tuningblog
BerichtGeplaatst: 11 dec 2008 11:05 
FREAK
FREAK

Nadat vanmiddag tijdens het vliegen twee schroeven mijn tailcasing hebben verlaten en ik al piro-end tegen de grond sloeg was ik er klaar mee. Ik ga mijn heli eerst helemaal opnieuw opbouwen. Hieronder staat mijn verlanglijstje en wat reeds is verwezenlijkt. Ook voor mijzelf maak ik even een overzichtje hier met de exacte aanpassingen, diagrammen en foto's.

Allereerst maar even de huidige stand van zaken:
Bijlage:
nadecrash.jpg

Ik wil hem herbouwen op zo'n manier dat ik alle schroeven van staal heb, er een Neu/ Castle motor regelaar combi in zit. Hij moet flybarless en ik moet zonder gedoe mijn heli aan de PC kunnen hangen (regelaar, skookum en spartan hebben een interface voor de computer) of kunnen herbinden. Daarom heb ik onderstaand bedradingsschema in gedachten.
Het idee is om door middel van Y kabeltjes te zorgen dat ik zonder iets los te maken van de ontvanger de speedcontroller aan de computer aan kan sluiten. Dat zelfde truckje wil ik doen met de bindplug.

Bijlage:
Setupdiagram.jpg

Verder wil ik dat mijn bedrading netjes hebben zodat het veilig is voor draadbreuk maar ook bij onderhoud toegankelijk is. Daarom dus de draden netjes in netjes met shrinktube. Het liefste zou ik ook een tang hebben om connectors op de draad te knijpen. Dan kan de draden aan de Futaba S9250 servo's vervangen door dikkere draden die precies de juiste lengte hebben. Eventueel ook wat dikkere bekabrling zodat het voltage dat bij de servo's komt ook écht tegen de 6V ligt.

Met de Skookum heb ik meteen een unit die de CCPM mixing in de heli zelf doet. Dit zorgt dat alle CCPM interactie uit de zender wegvalt en dat ik bijna alle mechanische interactie kan weghalen (doordat er nog maar één schakel over blijft tussen de swashplate en de bladhouders).
Vreemdgenoeg hadden zowel aarons als mijn heli last van wat interactie. Vooral als je elevator geeft krijg je er gratis wat aileron bij. De swash heeft die interactie zeker niet (is stel altijd met een swashleveler af op high-, mid- en lowstick) dus er is iets mechanisch niet helemaal perfect. Dat kun je bijna weer weghalen met wat mixers maar ik denk dat de combi van een mixer aan boord en 2 gyro's die het effect van de eventueel overgebleven interactie helemaal maskeren zorgen voor een gevoel 'als de sim'... Ik hoop dat dat klopt en ik ben dan ook heel benieuwd.

Mijn boodschappenlijstje

Nog kopen voor heli met prijsindicatie (inc verzenden):
* Voorlopig niets... lipo's misschien en sparen voor een T-rex 700

Op termijn

* Align 415D Bladen
* Mavrikk G5 Bladen
* SAB Red Devil Mainblades

Reeds geïnstalleerd:

* Neu 1706/1.5Y motor
* 16T Hardstalen tandwiel
* HDX 3D Dampners
* SK360 Flybarless (inc. cables)
* CC Phoenix 80A
* Lexan Gyro Mount
* Alu mixer armpjes
* Aluminium boom support struts
* CY Tailblades
* Alu canopy pins (Microheli)
* Alu Bearingblocks (Microheli)
* Spektrum 5.2V Regulator (voor gyro en staartservo)
* Torque Tube (inc. Alu Tailcase)
* RCSkrewz steel screws
* Hobbywing 6A HV BEC
* Kasama Staartbladhouders en hub
* Align semi Aluminium Tail Pitchslider
* Spartan Gyro
* Fusuno Canopy
* Helidaddy Canopy mod
* Torsion Blades

Gebruiksmaterialen:

* Spares vanwege de crash: Mainshaft, Feathering shaft, Maingear, Tailboom, TT lagers en rear drive gear, vinnen, Landing skid nuts, Canopy grommets.
* Extra set RCScrewz omdat mijn vliegmaatje mijn kit heeft opgemaakt ;)
* Bouwmateriaal: oa shrinktube en netjes voor om de servodraden

Retired upgrades:
* Align 3D dampners en feathering sleeve
* Align 3K Carbon Heckbladen
* CC Phoenix 60A

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: De 500 roadmap
BerichtGeplaatst: 11 dec 2008 11:10 
FREAK
FREAK

Wie heeft er tips om mijn 500 nog bruter te pimpen 8-)

De flybarless conversie staat voor januari op de agenda. Waarschijnlijk wacht ik met de motor ook dat moment af zodat ik in één keer een nieuwe regelaar, motor, sk360 en de mikado conversie kan installeren.

Daarna maar eens een dragrace met de Protos doen :lol:

BerichtGeplaatst: 11 dec 2008 11:45 
Site Admin
Site Admin

Nog meer pimpen :shock: ... ik had er gewoon nog twee gekocht en lekker veel gaan vliegen, ik hoop als deze straks klaar is dat je er nog mee naar buiten durft te gaan :D
Misschien een goeie tip koop er nog 1 bij om te raggen, zonder toeters en bellen 8-) je moet natuurlijk ook nog leren stunten ...
en auto rijles doe je ook niet in een Ferrari, altans ik ken wel wat gasten die zo zijn begonnen (lee)

Think Smart 8-)

BerichtGeplaatst: 11 dec 2008 12:09 
FREAK
FREAK

Ach, ik ben gelukkig het stadium voorbij dat het iedere vluch maar weer afwachten was of ik mijn heli op of onder het gras zou landen :mrgreen: Als ik nieuwe moves probeer aan te leren ga ik zo hoog zitten dat ik als ik het verpest genoeg tijd heb om weer controle te krijgen voordat het te laat is. Het noodlot kan natuurlijk altijd toeslaan maar ik ben niet bang om de boel stuk te vliegen.

Trouwens een gemiddelde crash kost je niet je dure upgrades: motor, esc, flybarless systeem, gyro... meestal overleeft dat wel een crash. Een tweede heli is daarmee dus niet per definitie goedkoper. Ik pimp dat ding juist om er zo hard mogelijk mee te raggen. Enne het helpt enorm als je staart met een goede gyro is uitgerust. Ik hoop dat ook te bewerkstelligen voor mijn cyclic met de sk360. Dat verhelpt ook meteen alle interacties die helaas standaard in het t-rex 500 rotorhoofd zitten. Aaron heeft lopen tweaken en doen om het er uit te halen maar ik had daar geen zin in. Ik los het het liefst structureel op!

Een tweede 500 ga ik niet doen. Als ik de 500 flybarless heb ga ik voor een nieuwe heli die ik ook weer helemaal ga tunen!

BerichtGeplaatst: 11 dec 2008 12:17 
Site Admin
Site Admin

go for it :lol: misschien ga je mijn collectie nog evenaren :lol: moet je wel opschieten ik heb er net weer een 600 pro nitro bij (die ben ik nu aan het pimpen en twieken hij is super ligt dus.. ) ik begrijp zeker waar je mee bezig bent ... maar heb je nu dan nog wel een tweede heli voor de periode zoals deze, wachten op spullen :idea:

BerichtGeplaatst: 11 dec 2008 12:59 
Starter
Starter

jeroen schreef:
Wie heeft er tips om mijn 500 nog bruter te pimpen 8-)

De flybarless conversie staat voor januari op de agenda. Waarschijnlijk wacht ik met de motor ook dat moment af zodat ik in één keer een nieuwe regelaar, motor, sk360 en de mikado conversie kan installeren.

Daarna maar eens een dragrace met de Protos doen :lol:

Dus een volledig gepimpte Trex 500 dragracen tegen een stock Protos..!! LOL...

BerichtGeplaatst: 11 dec 2008 13:01 
Piloot
Piloot

en dan nog niet kunnen winnen :mrgreen: :mrgreen: das pas lullig

We don't stop playing because we grow old; We grow old because we stop playing!

BerichtGeplaatst: 11 dec 2008 13:07 
FREAK
FREAK

Dat is waar. Gelukkig zijn al mijn spares binnen. Vanavond kan ik de boel in elkaar knutselen en hopelijk als het dit weekeinde droog is: lekker rippen.

Ik ga vanaf januari geld opzij leggen voor de 700. Moet dan natuurlijk ook zonder flybar (vstabi als ik van scratch begin) en met een mooie motor, uitlaat, governor, carbsmart, snelle servo's enz, enz! Eind van het seizoen moet ik wel een eindje zijn gevorderd.

Ik denk dat ik trouwens vanaf januari ook lid ga worden van MVAA. Dan hoef jij ook niet meer steeds mee de vrieskou in als ik mijn heli uitlaat (als ik tenminste een brevet los kan peuteren) : :D

Hmm.. de protos meisjes worden nerveus :lol:

BerichtGeplaatst: 11 dec 2008 13:14 
Piloot
Piloot

als je zo doorgaat ben jij het eerste meisje van de club :mrgreen: :mrgreen:

We don't stop playing because we grow old; We grow old because we stop playing!

BerichtGeplaatst: 11 dec 2008 13:28 
FREAK
FREAK

:lol:

Pagina 1 van 16 [ 160 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende