Hey Remco,
verzacht het iets door te mopperen dat we er hier precies zo over denken? Alleen het geduld was al een paar weken eerder op. Vooral als het een dag lijkt op voorjaar (behalve de temperatuur dan

), je krijgt dan zo'n gevoel van... word het nu eindelijk voorjaar

?
De volgende ochtend schuif je het gordijn open, en dan komt dat OoZoo teleurstellende gevoel en denk je hardop in jezelf GADVER.
En dan denk je, dat je het ergste hebt gehad? Nou, vergeet het maar

. Wij gaan vervolgens nog door een hel

.
Het begon al toen de eerste sneeuw viel. Vol frisse moed, met de sneeuwschep naar buiten, hijg hijg, met als resultaat een mooi schoon pad naar de brievenbus (postbezorgers met modelbouwpakjes

). Iets verderop stond de buurman, hele aardige man, hij heeft een hoge stem en praat wat snel, maar dat doet niets af aan zijn vriendelijkheid. "Ja hè, altijd maar zeuren over de slechte winter zonder sneeuw, dus nu moeten we niet zeuren!" riep hij. En hij had ook wel een beetje gelijk.
Volgende dag, meer sneeuw. Weer met de schep naar buiten. Hey, de buurman is ook weer bezig. "Mooi niet? De sneeuw?" riep ik, dus hij komt eraan gerend, stoomwolkjes van z'n hoofd. Even een praatje, aardige buurman. Ik vond het wel hard sneeuwen, en meld dit voorzichtig... "Ja hè, altijd maar zeuren over de slechte winter zonder sneeuw, dus nu moeten we niet zeuren!" hhmmm okay, hij heeft een punt.
Paar dagen later, maar even snel de sneeuw ruimen, en je raad het al... De buurman!
Hij ziet me, ik zie hem uiteraard. Denk aan zijn opmerking, en trek daarbij mogelijk een minder vrolijk gezicht... met als gevolg: "Ja hè, altijd maar zeuren over de slechte winter zonder sneeuw, dus nu moeten we niet zeuren!"
Het lijkt erop dat het zijn grootste passie is, sneeuwruimen. Soms probeer ik een moment te vinden dat hij niet aan het ruimen is, en sluip dan naar buiten. Maar sindsdien en tot op de dag van vandaag.....
"Ja hè, altijd maar zeuren over de slechte winter zonder sneeuw, dus nu moeten we niet zeuren!"
Het 4rc pakje is gelukkig goed aangekomen, en we hebben een donker en natuurlijk een lichte kapje, de lichte voor de zon, de donkere voor de sneeuw. Maar alsjeblieft G*d laat het sneeuwen een jaartje wachten.
Vriendelijke groeten,
Aldert
(ps. terwijl ik dit typ, hoor ik een sneeuwschuif over de stoeptegels schrapen...)