Wel zeker gevlogen! We waren wat later op het veld en het was lekker druk. De vleugels vlogen lekker rond en wij kwamen michael dus versterken met onze heli's....hoewel versterken.... dan moeten we nog wel wat leren.
Eerst even lekker de 450 verder afgesteld, Was nogniet geheel tevreden het weer was goed voor wat afstel werk.
Daarna de 600 gepakt, lekkere vlucht mee gemaakt toen hij eenmaal liep. Pffff duurde wel even voor hij aansloeg. Plug leek goed na even vrwijderd te hebbenter controle. Hele vuchtin idle 1 gemaakt.
2e vlucht na even opwarmen was een heel ander verhaal. Eerst even in het tochbehoorlijk drukke cirquit met de vligtuigen meegevlogen. Vervolgens toen het wat rustiger werd in de lucht naar idle 2 gegaan....net wat meer toeren en eens wat dingetjes proberen.... Toch behoorlijk feller was mijn indruk.... Op een gegeven moment wat roll's en toen wat flips achter elkaar tot plots ter wijl ik op de kop kwam....TIK......tik? ..vreemd even vlot door flippen en terug voor een check.....ik hing nog geen 3 seconden normaal toen de motor ermee stopte, niet eens tijd om terug te komen vliegen...... DAMN!!! NOG NOOIT GAUTOROTEERD!!! ...
vlotte daling ingezet en afgevangen bij de grond... Pfewww....HEEL AAN DE GROND!! WOOOHOOO..... Alleen wel ver lopen...hahahha. temp gevoeld toen ik aankwam bij de heli...auw...uitlaat heet...(kijk dan ook uit waar je hem pakt lummel!)...mmmmmm motor normaal warm........
In de pits was de tik ook te horen geweest. Michael heeft de eerste dingen even nagelopen, maar niks directs raars gevonden....Op een brak geplaatste gyro na
Op aangeven van hem de gloeiplug er uit....mmmm spiraaltje weg .... Toch fijn dat er even een heli kenner naast je staat en die je wat aanwijzingen geeft om naar te kijken.
Nu blijft de vraag...waar kwam die tik vandaan....en waarom is de spiraal weg........ Maar het blije gevoel van een goeie autorotatie blijft...WOOOHOOOOOOO nooit gedaan en dan gelijk een succesvolle dwangrotatie.....
Iemand nog aircrash investigation tips?- Alle schroeven aanwezig :
JA- Motor loopt soepel?
JA, met de hand en zonder gloeiplug soepel te draaien.
- Start hij nog? :
nog niet herstart- governor magneten nog op hun plek?
moeten nog gecheckt